Servicekoncept

Tillgänglighet är viktigare än någonsin

Vår relation till dig som kund bygger på våra värderingar: kunskap, service, kvalité och precision. Vi har som uttalad ambition att vara din mest engagerade och kunnigaste samarbetspartner inom shuntgrupper. Våra produkter och leveranser, såväl som vår kundservice, ska alltid överträffa dina förväntningar.

Vi brukar säga att vi strävar efter ”svart bälte” i service och support. Oavsett om du som kund behöver kvalificerad rådgivning eller annan support så är vi enkla att nå och svarar snabbt. Vi har en kundservice utöver det vanliga.

Rådgivning och dimensioneringssupport

Att välja rätt funktionskoppel och anpassa detta till de unika förutsättningar som gäller för shuntgruppens plats i anläggningen är det absolut viktigaste för att minska anläggningens energiförbrukning och få högsta möjliga prestanda. Vi kan även hjälpa dig att prefabricera helt unika speciallösningar när dina behov inte kan lösas med något av våra gängse funktionskoppel. Vårt tekniska säljteam har den erfarenhet och systemkunskap som behövs för att hjälpa dig att skapa den lösning du behöver och samtidigt åstadkomma stora besparingar. De kan även hjälpa dig värdera behov av utbyte av hela shuntgrupper eller enskilda komponenter i befintliga installationer för att sänka dina driftskostnader.

Informationsträffar och kundbesök

Vi är stolta över det kundvärde vi erbjuder och kommer gärna till dig för att berätta mer om vår idé om kundanpassad prefab. Vi informerar också gärna om vårt Premablock®-system, marknadens mest högkvalitativa, flexibla och servicevänliga system för shuntgrupper, och vilka fördelar det ger dig som kund. När det behövs kan vi också besöka dig personligen för rådgivning i anslutning till specifika projekt.

Utbildning – seminarier och teknikluncher

Det är vanligt att shuntgrupper ses som en mångfacetterad och komplex produkt. Vi delar gärna med oss av vår kunskap och erfarenhet till de kunder och utbildningsverksamheter som önskar och skräddarsyr utbildningar som är anpassade till deltagarnas yrkesroll och tidigare kunskapsnivå.

IT-verktyg

I dialog med våra kunder utvecklar vi verktyg för att göra det enklare att arbeta med våra produkter redan under konstruktionsfasen av ett projekt. Exempel på detta är vårt uppskattade dimensioneringsprogram, ShuntLogik®, vår MagiCAD plugin och vår databas med 3D cad-modeller. Så alldeles oavsett om du
som konstruktör är nybörjare eller mer erfaren så har vi verktyg som gör det enkelt att konstruera med våra shuntgrupper utan att det blir fel. Vårt mål är att det ska vara enkelt och roligt att arbeta med våra produkter.

Order och leverans

Vi vet att precision i våra leveranser är avgörande för en bra logistik på byggarbetsplatsen och att avvikelser kostar både tid och pengar för dig som kund. Vi har därför gjort leveransprecision till ett av våra kärnvärden. Vår långa erfarenhet av att ”bygga på order” har gjort oss till fenor på logistik och vårt vältrimmade leveransteam balanserar blixtsnabbt eventuella avvikelser i processen från order till leverans. Föravisering via telefon görs alltid till installatör på plats på byggarbetsplatsen. I vissa fall görs även föravisering via e-mail till beställarens kontaktperson. För frågor rörande din order eller leverans vänder du dig till vårt orderbehandlingsteam.

Drift och underhåll

I samband med leverans av våra produkter sammanställer vårt orderbehandlingsteam vid begäran ett komplett material av drifts- och underhållsinstruktioner för samtliga ingående komponenter. För mer avancerad teknisk support på i produkten ingående delar hänvisar vi direkt till respektive tillverkare.

Reservdelar

Hur försiktig man än är, så händer det tyvärr ibland att oturen är framme och något går sönder. Vårt orderbehandlingsteam kan i så fall hjälpa dig att ta reda på pris och leveranstid, samt beställa rätt reservdelar till din produkt. För att vi skall kunna ge dig så snabb och bra service som möjligt vill vi också om du kan skicka den defekta delen till vår kundsupport i Kalmar.

Reklamationer och garantiärenden

Har du problem med en produkt du köpt hos oss och har frågor om reklamation eller garanti ska du kontakta vår kundserviceenhet.

Vi lämnar två års garanti på vårt sortiment. Undantaget är produkter där längre garantitid avtalats särskilt i samband med upphandlingen. Garantin gäller från leveransdatum och omfattar fabrikations- och materialfel. Förslitningsskador eller förbrukningsartiklar omfattas ej av garantin. Vidare gäller inte garantin vid skada orsakad av olycka eller oaktsamhet.

All reklamation av oss levererat material ska ske skriftligen till vår kundserviceenhet på e-mail:
es.am1524632705erp@e1524632705civre1524632705sdnuk1524632705 alternativt till Franskavägen 17, 393 56 Kalmar. Ange artikelnummer, produktnamn, leveransdatum, beskrivning av felet och din egen telefon, e-mail och postadress, så åter kommer vi till dig för vidare hantering av ditt ärende.